KSIĘGOWOŚĆ

Crede Experto – Efekt synergii tworzy wyjątkową Księgowość

PROWADZENIE KSIĄG RACHUNKOWYCH

  • opracowanie i modyfikację przyjętych zasad polityki rachunkowości,
    w tym planu kont dostosowanego do potrzeb Klienta,  zgodnie z przepisami
    ustawy o rachunkowości
  • prowadzenie ksiąg handlowych zgodnie z ustawą o rachunkowości
    oraz zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości
  • prowadzenie bieżącej księgowości finansowej, dokonywanie zapisów
    w ewidencji syntetycznej i analitycznej
  • prowadzenie i przechowywanie rejestru zakupu i rejestru sprzedaży VAT dla celów podatku od towarów i usług
  • bieżącą weryfikację poprawności wystawianych i otrzymywanych faktur VAT
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz naliczanie odpisów amortyzacyjnych
  • prowadzenie ewidencji wartości niematerialnych i prawnych oraz naliczanie odpisów amortyzacyjnych
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • prowadzenie ewidencji majątku trwałego
  • prowadzenie rozliczeń właścicieli i udziałowców
  • prowadzenie rozrachunków z budżetem, kontrahentami i pracownikami
  • obsługę księgową transakcji zagranicznych (unijne, export, import, różnice kursowe)
  • księgowanie wyciągów bankowych złotówkowych i walutowych
  • sporządzanie niezbędnych wydruków ksiąg oraz rejestrów zgodnie
    z wymogami ustawy o rachunkowości
  • unowocześnianie zdalnego dostęp do programu finansowo-księgowego umożliwiający bieżący monitoring
  • przechowywanie ksiąg rachunkowych i dokumentów związanych z ich prowadzeniem przez okres danego roku obrachunkowego
  • bieżącą opiekę księgowego oraz nadzór głównego księgowego nad prowadzoną działalnością gospodarczą
  • reprezentowanie Klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli podatkowych
  • niezbędną pomoc w przypadku kontroli przeprowadzanych przez organ administracji państwowej lub samorządowej oraz w przypadku badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów

SPORZĄDZANIA I WYSYŁKI DEKLARACJI

  • sporządzanie informacji o zaliczce miesięcznej na podatek dochodowy od osób prawnych
  • sporządzanie informacji o zaliczce miesięcznej na podatek dochodowy od osób fizycznych
  • sporządzanie deklaracji VAT z tytułu podatku od towarów i usług (VAT-7, VAT-R)
  • sporządzanie informacji podsumowującej (VAT-UE)
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez GUS
  • sporządzanie i przekazywanie w imieniu Klienta deklaracji podatkowych
    (CIT, PIT, VAT, VAT-UE, INTRASTAT)

SPRAWOZDANIA FINANSOWE

  • sporządzanie bilansu zamknięcia roku obrotowego wraz z rachunkiem zysków i strat, przygotowanie informacji dodatkowej, uzgodnienie sald zobowiązań i należności, sporządzenie zeznania o wysokości osiągniętego rocznego dochodu (CIT-8)
  • sporządzanie rocznej deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-8)
  • przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze weryfikacji sald kont rozrachunkowych oraz weryfikację stanów kont wynikowych
  • sporządzanie wszystkich wymaganych na koniec roku sprawozdań przez Główny Urząd Statystyczny, Narodowy Bank Polski, Urząd Marszałkowski
  • sporządzanie wymaganych przez Klienta innych raportów rocznych,
    w tym skonsolidowanych sprawozdań finansowych

RAPORTOWANIE

  • sporządzanie raportów dla Zarządu, Rady Nadzorczej, właścicieli, jednostek powiązanych, w tym również zagranicznych
  • sporządzanie miesięcznych/kwartalnych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących gospodarczego rozwoju spółki wg wytycznych Klienta
  • budżetowanie przychodów i kosztów oraz pozycji bilansowych
  • raportowanie realizacji budżetu

POZOSTAŁE USŁUGI

  • pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy opodatkowania
  • pomoc przy zakładaniu działalności gospodarczej
  • pomoc w przekształceniach firm
  • pomoc podczas procesu likwidacji działalności gospodarczej
  • sporządzanie bilansów likwidacyjnych
  • rejestracja i aktualizacje firmy w Urzędzie Skarbowym (NIP-2)
    oraz w Urzędzie Statystycznym (REGON, KRS)
  • organizacja procesu obiegu dokumentów, który zapewnia szybki przepływ i spójność informacji oraz zgodne z obowiązującym prawem procedury ustalenia kosztów podatkowych i bilansowych
  • zgłaszanie, aktualizacja, wyrejestrowywanie podmiotu jako czynnego podatnika podatku VAT oraz VAT-UE
  • potwierdzenie sald z poszczególnymi kontrahentami
  • administrowanie długiem i monitorowanie należności
  • przygotowanie propozycji kompensat należności i zobowiązań, przygotowanie w niezbędnych przypadkach wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych do zapłaty, not odsetkowych, monitów ostatecznych
  • wystawianie faktur sprzedaży i faktur korygujących sprzedaż
  • wystawianie not korygujących, odsetkowych i ponagleń do zapłaty
  • rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych
  • rozliczanie ewidencji przebiegu pojazdów
  • przygotowywanie przelewów na podatek VAT oraz na zobowiązania podatkowe CIT
  • dokonywanie wszelkich przelewów zleconych przez Klienta
  • procedura zwrotu podatku VAT
  • opracowanie wniosków kredytowych, a w tym: statystyczne prognozy bilansu, rachunku zysków i strat oraz przepływów pieniężnych
  • przygotowanie budżetów oraz kontrola realizacji polityki budżetowej firmy
  • doradztwo podatkowe zmierzające do optymalizacji podatkowej firmy
  • przygotowanie wniosków do Urzędu Skarbowego o interpretacje podatkowe
  • przygotowywanie niezbędnych zestawień pomocnych w zarządzaniu jednostką, opracowywanie propozycji ewidencjonowania kosztów według miejsc powstawania
  • przygotowywanie instrukcji oraz obiegu dokumentów księgowych w firmie
  • bieżąca pomoc oraz szkolenie personelu odpowiedzialnego za przygotowywanie dokumentów księgowych
  • weryfikacja poprawności zapisów księgowych dokonanych w okresie przed rozpoczęciem współpracy z naszym biurem
  • kontrolę i weryfikacje ksiąg oraz ewidencji podatkowych, wyprowadzanie ewentualnych zaległości księgowych

Crede Experto realizuje czynności związane z zatrudnieniem pracowników
i współpracowników poprzez ich rejestrację w odpowiednich urzędach,
obliczenie ich wynagrodzeń, miesięczne i roczne deklaracje podatkowe i ZUS,
przelewy wynagrodzeń i obciążeń.

ZAKRES USŁUG ADMINISTRACJI KADROWEJ CREDE EXPERTO:

  • zakładanie i bieżące prowadzenie dokumentacji kadrowej i akt osobowych pracowników
  • sporządzanie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy w oparciu o Kodeks Pracy i Kodeks Cywilny oraz wytyczne Klienta, stosowanie wzoru umowy przekazanego przez Klienta lub wypracowanego z nim:

– umowa o pracę

– aneksy do umów

– zmiany warunków zatrudnienia

– sporządzanie dokumentów związanych z umowami cywilno-prawnymi

– zatrudnianie cudzoziemców

  • prowadzenie ewidencji nagród i kar
  • wystawianie duplikatów dokumentów pracowniczych
  • przygotowanie umów o odpowiedzialności materialnej, prowadzenie wykazu osób posiadających odpowiedzialność materialną
  • występowanie z zapytaniem o karalność
  • przygotowywanie zgłoszeń i rejestracji pracowników oraz członków ich rodzin w ZUS
  • ustalenie uprawnień pracowniczych w zakresie wymiarów urlopów wypoczynkowych
    i macierzyńskich, sporządzanie planów urlopowych
  • ewidencja nieobecności urlopowych, zwolnień i nadgodzin występujących w bieżących okresach u pracowników
  • prowadzenie ewidencji obowiązujących okresowych badań lekarskich i kontrola ich aktualności
  • sporządzanie zaświadczeń dla pracowników o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych i statystyki kadrowej (np. historia zatrudnienia i stażu pracy, zestawień urlopów i nieobecności)
  • sporządzanie i wydawanie dokumentów dotyczących rozwiązania stosunku pracy:

– świadectwa pracy

– oświadczenia woli w zakresie w zakresie rozwiązywania stosunków pracy

  • przygotowanie dokumentacji dla celów emerytalno-rentowych pracowników
  • pomoc w przygotowaniu dokumentacji ustalenia kapitału początkowego (ZUS-RP7)
  • sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw personalnych do GUS
  • świadczenie usług doradczych z zakresu prawa pracy, w tym doradztwo w zakresie rozwiązywania umów z pracownikami
  • audyt dokumentacji personalnej mający na celu poprawę i uzupełnienie posiadanych akt osobowych (wyprowadzenie zaległości w dokumentacji kadrowej Klienta)

ZAKRES USŁUG ADMINISTRACJI PŁAC

  • naliczenie wynagrodzeń dla zatrudnionych pracowników z uwzględnieniem dodatków i potrąceń, w tym dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych, urlopów zwolnień chorobowych, składek na ubezpieczenie społeczne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych na podstawie ewidencji źródłowej
  • rozliczanie pod względem formalnym i rachunkowym kosztów używania samochodów służbowych do celów prywatnych i ryczałtów z tytułu wykorzystywania samochodów prywatnych do celów służbowych
  • naliczenie przysługujących diet w delegacjach krajowych i zagranicznych
  • sporządzanie deklaracji i raportów do ZUS
  • przygotowanie i wystawianie zaświadczeń dla pracowników (kwitki wypłat, raporty RMUA o pobranych składnikach, zaświadczenia o zarobkach, RP-7)
  • rozliczanie i sporządzanie rachunków dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych
  • przygotowanie przelewów z tytułu wynagrodzeń, podatku i składek ZUS (możliwość przygotowania elektronicznych przelewów do systemu bankowego klienta)
  • sporządzenie i dostarczenie zatrudnionym w trakcie roku podatkowego pracownikom deklaracji PIT-11, przesłanie do właściwych Urzędów Skarbowych (wg ustaleń z Klientem)
  • rozliczenie pracowników składających oświadczenie o dokonanie rozliczenia rocznego PIT-40
  • zgłoszenie Pracodawcy do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
  • sporządzenie i składanie miesięcznych deklaracji PEFRON
  • przygotowanie raportów i dokumentów dla działu księgowości Klienta (zestawienia i podsumowania list płac itp.)
  • przyjmowanie organów kontroli zewnętrznej
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s